-->

Okuyunca Çok Şaşıracağınız İlginç Bilgiler

- Mayıs 04, 2017
advertise here
   
     

      Bu gün yaşadığım kentte bir kütüphaneye gittim. Şöyle bir raflara baktım, okuyacak bilgi sahibi olabileceğim kitap aradım ama ilgimi çekecek bir şeyler bulamadım. Tam çıkarken son baktığım kitaplar arasında “İlginç Bilgiler” konulu bur kitapta rastladım. Biraz karıştırdım, gerçekten de çok ilginç bilgiler edindim. Sizler için bu bilgileri maddeler halinde inceledim ve yorumladım. İnşallah sizde beğenirsiniz. Evet başlıyoruz;
  1. İnsanlar yaşamları boyunca derileri sürekli yenilendiği için 22 kilogram deri kaybetmektedir. Düşünsen ize doğumdan ölüme organlarımızdan kim bilir ne kadar değişime uğramaktadır.
  2. Sıcak şu soğuk sudan daha ağırdır. Bu bilgiyi biraz yorumlamaya çalıştım ama beyin devrelerin yanamaya başlayınca bıraktım. Ama herhalde bunu şöyle açıklayabiliriz. Isınan şu buharlaşmak için bir enerjiye ihtiyaç duyduğundan bu enerjiyi alınca da soğuk suya göre  Biraz daha ağır olabilir.
  3. Karıncalar yaşamları boyunca hiç uyumazlarmış. Zaten ben bu karıncaların hiç anlamadım. Zaten topu topu 2 ay yaşıyorsunuz. Bu 2 boyunca da sürekli çalışmaktan uyumaya bile fırsat bulamıyorlar. Ne aç gözlü hayvanlar var yaaa.
  4. İnsanlar hapşırdığı zaman kalpleri dahil tüm organları bir an olsun durur, çalışmazmış. Eskilerimiz ne çok bilginmiş. Boşuna hapşıran insana çok yaşa denmezmiş.
  5. Suudi Arabistan da bir kadın eşine kahve pişirmez ise bu eşi tarafından kadını boşama sebebi sayılırmış. En ilginç bilgilerden birisi. İslamin kadınlara ne kadar değer verdiğini, kadının yerinin ne kadar önemli olduğunu vurgulayan bir peygamberin doğduğu topraklarda bu tür uygulamalar bur müslüman olarak beni çok uzuyor. Eminim sizde okuyunca üzüldünüz.
  6. Dünya üzerindeki tüm kıtalar aynı harfle başlayıp, aynı harfle bitiyormuş. Evet, saydım baktım doğru.
  7. Bazılarımız sebze yemeklerini sever, bazılarımız ise et yemeklerini. Bu bilgi özellikle kilo vermek isteyenler için gelsin. Kereviz yemek için harcadığımız kalori, kerevizin içindeki kaloriden daha fazlaymış.
  8. Benim en sevdiğim hayvanlardan birisidir atlar. Atlar asıl hayvanlardır hatta Türkler için kutsaldır. Bu hayvanlar bir aya kadar hiç dinlenmeden ayakta kalabilirlermiş. Dahası da var örneğin, atlarda dalak olmadığından yorulma hissi yoktur, bu yüzden atları koşturduktan sonra biraz dinlendirmemiz gerekmektedir. Bir de atlar ayakta uyurlarmış. Gerçekten de çok özellikli ve saygı duyduğum hayvandır at.
  9. Bu bilgi erkek olarak bizleri ilgilendiriyor.      Bir erkek yaşamı boyunca tıraş olmak için 3350 saat harcarmış. Yani ömrümüzün bayağı bir kısmını tıraş olarak harcıyormuşuz.
  10. insanların bütün özellikleri bakımından eşsiz ve tektir. Bir insanın başka bir insan ile bire bir benzemesi imkansızdır. Tek yumurta ikizleri bile birbirine benzememektedir. Bu bağlamda, parmak izlerimiz farklıdır. Bunu hepimiz biliriz. Bir ilave de şu olsun o zaman dilimizin yapısı ve işlevi bile bütün insanlarda farklılık göstermektedir.
  11. Havaii adalarının tatil için çok güzel bir yer olduğu herkes tarafından bilinmektedir. Ayrıca burası bağımsız bir ülkedir. Havaii alfabesinde sadece 12 harf bulunmaktadır. Havaii dilini öğrenmek bence çok kolaydır.
  12. Doğada meşe ağaçlarını biliriz. Bu ağaçlar 50 yaşına gelmeden meyvesi olan palamut veremezlermiş. Bu yuzden doğayı korumanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha öğrenmiş bulunmaktayız.
  13. Bir kağıt parçası hangi boyutta olursa olsun, 7 defadan fazla katlanamazmış. Şahsen denedim gerçekten katlanamıyor.
  14. Hiçbirimiz hakan böceklerini sevmeyizdir. Bu böcek türü doğada tam 259 milyon yıldır var oldukları halde hiçbir değişime uğramamışlardır. Çok istikrarlı bir canlı değil mi?
  15. Eğer siz de benim gibi uykunuzda yataktan düşme gibi bir probleminiz var ise korkmayın. Çünkü yataktan düşmenin ölüm riski sadece 2 milyonda bir imiş. Ben zaten şanssızım, o 2 milyondan birisi kesin ben olurum diyorsanız biraz daha dikkatli uyuyun derim ben.
  16. Saygı duyduğum bir canlı olarak arılar yarım kilo bal yapabilmek için iki milyondan fazla çiçeğe konup, çiçek özü toplamaları gerekiyor. Günümüzde de bazı kendini bilmezler 10 kavanoz balı 100 liraya veriyor. Arıların yerinde olsam o adamları bulup sokardım.
  17. Bir gün yolunuz paris'e düşer de eiffel kulesine çıkarsanız merdivenleri sayma zahmetine hiç girmeyin. Zira bizim için saymışlar, tam tamına 1792 tane merdiven varmış.
  18. Dünyanın en hızlı büyüyen bitkisi hangisi dersem büyük bir kısmınız bambu ağacı derler. Evet bambu ağaçları çok hızlı büyülenmiş. Günde 90 cm bile uzadıkları olurmuş.
         
        Şimdilik bu kadar arkadaşlar. Kendime göre ilginç olanları maddeler halinde sıraladım. Umarım yararlı bir yazı olmuştur. Okurken keyif anlamışsınızdır. Eğer size de çok ilginç gelen bilgiler varsa yazının altına yorum bırakmanızı istirham ederim. Sevgiler, saygılar…. 
Reklam Alanı advertise here

Yorumunuz Onaylandıktan Sonra Görüntülenecektir.
EmojilerEmoticon

 

Aramak İstediğiniz Kelimeyi Yazın Ve Entere Basın

Uykusuz Penguen