-->

Doğu Anadolu'nun Bodrumu Sivrice!!

- Mayıs 02, 2017
advertise here
   


    2012 yılının Ekim ayı idi. Görev yaptığım güneydoğu ilçesinden memleketim olan Samsun`a bayram ziyareti için arabamla yola çıktım. Yol güzergahında bulunan Mardin ve Diyarbakır illerini geçerek Elazığ'a doğru yol almaktaydım. Ergani ve Maden ilçelerini geçtikten sora bir yerleşim yerine geldim. İşte tam bu sırada gözlerime inanamadım. Düşünün çöl gibi bir yerden çıkarak sadece bir dağın ötesine geçtikten sonra yemyeşil sanki cennetten bir bahçe gibi bir yere geldim. Yolun solunda masmavi bir uçsuz bir göl, sağ tarafta ise yemyeşil ormanlar ve kırlar. Bu yeşilliklerin arasında yazlıklar, villalar, oteller vs. Göl kenarında muhteşem bir sahil ve sahilde gölde yüzen insanlar. Dedim ki kendime acaba rüyada mıyım? Hemen yanımdaki eşime sordum eğer rüyada isek beni dürt ve uyandır diye. Tabi bu nafile, o da benim gibi büyülenmiş etrafına bakıyordu. Eşime seslendim tekrardan acaba burası Bodrum mu yoksa Antalya'nın sahil kentlerinden birisi mi? Aracı durdurduk. İndim, etrafa baktım, muhteşem bir doğa, bol oksijen. Gerçekten ailecek çok şaşırmış durumdayız. 3 yaşındaki kızım “baba hadi denize girelim”, diyor. Hemen aracı ileride bulunan bir restorandın önüne çektim. Görevli, tam bir Anadolu insanının hoşgörü ve misafir perverliği ile “hoş geldiniz efendim”, dedi. Ben de kendisine “kusura bakmayın burası neresi”, diye sordum. “Burası Sivrice ilçesidir”, dedi tamam dedim ve etrafı gezmeye başladık.



   Evet, burası Elazığ’a bağlı Sivrice İlçesidir. Bu yörede ki halk arasındaki adı doğunun bodrumu olarak anılmaktadır. Haksız da değiller hani gerçekten bilmeyen bir insanı getir. Burası bodrum der. Muhteşem doğası ve denizi andıran gölü. Gölün ismi Hazar Gölüdür. Bu göl hazarbaba ve matrak dağları arasında kalmış, mavinin ve yeşilin muhteşem uyumunu gözler önüne sermektedir. Suyunun berraklığı, tuzsuz ve sodasız oluşu ayrı bir güzellik meydana getirmektedir. 22 kilometrelik plajı ile akdeniz de ki plajları andırmaktadır. Bu yüzden de halk bu göle göl demez deniz der. Bu yörede Buranın adı hazar denizidir. Plajda irili ufaklı bir sürü otel ve pansiyonlar bulunmakta olup batıda bulabileceğiniz her şeyi burada da bulmanız mümkündür. Bütün kamu kuruluşların hemen hemen hepsinin burada bir misafirhanesinde bulunmaktadır. Özellikle konaklama konusunda hiçbir sıkıntı yaşamadan kalabilirsiniz.

    


      Alternatif tatil arayanlar için biçilmiş bir kaftan
Sivrice. Hep aynı yerler, aynı oteller, aynı plajlardan sıkılanlar için aileleri ile huzur dolu bu yörede unutamayacakları anlar geçirebilirler.  Buranın halkı bilindiği üzere kendilerini Gakkoş diye tanımlar. Oradan arabayla geçerken bile yol kenarında sizlerin buyur eder, izzet ve ikram sunarlar. Halkı tüm içtenliği ile sizleri bağırlarına basacaklarından hiç şüpheniz olmasın. Özellikle Gölün çevresinde kamp kurabilir, doğa yürüyüşleri yapabilirsiniz. En güzeli de bir kano kiralayıp gölün üzerinde bir gezintiye çıkarak balıkları seyredebilirsiniz. Yalnızca yaz tatili için mi? Tabi ki hayır. Özellikle kış turizmi içinde bu bölge çok ideal. Kışları tamamen karla kaplı olur buralar. Hele bir de beyaz ve mavi bir araya geldiğinde kartpostalları aratmayacak kareler yakalayabilirsiniz. Ayrıca yörede yamaç paraşütü severler için çok uygun ortamlarda mevcuttur.


    Evet, yolumun üzeri olmasaydı ülkemde böyle bir yerin var olduğundan beklide haberim olmayacaktı. Ne acı bir durum değil mi? Bir milletin öz yurduna bu kadar yabancı olması, ülkesindeki güzelliklerin değerini bilmemesi çok garip. Kendi kendime söylendim durdum yol boyunca. Eşim de bende böyle güzel bir ülkede yasadığımız için kendimizin ne kadar şanslı olduğumuzu bir birimize anlattık ve karar verdik. İlk fırsatta burada tatil yapmaya. Bu hayalimizi 2014'ün Ramazan Bayramı tatilinde gerçekleştirdik. İnanın o batıda yapmak için can attığımız tatillerden daha çok tat aldık. Bence sizde Sivrice'yi aklınızın bir köşesinde bulundurun. Hem kendinizi hem de ailenizin bu eşsiz doğa harikası yeri görmekten mahrum bırakmayın...
Reklam Alanı advertise here

Yorumunuz Onaylandıktan Sonra Görüntülenecektir.
EmojilerEmoticon

 

Aramak İstediğiniz Kelimeyi Yazın Ve Entere Basın

Uykusuz Penguen